Lat

I dag känner jag mig så lat. Det är farligt att vara borta från jobbet en vecka för då tar det emot att gå dit. Jag älskar mitt jobb men nu när Edvin blivit större och det händer så mycket är det svårt att slita sig.  Man vill vara med honom varje sekund och mysa. Han sover gott  just nu ute i vagnen. Han vägrar sova inne på dagarna. När han vaknar ska vi åka till mormor som ska sköta idag när jag jobbar mellan 13-17. Ja må säga att alla människor skulle få jobba halvtid, det är ganska skönt. Jag har planerat att göra det ända fram till Edvin blir 2 år. Det är en fördel med att vara egen att man kan styra själv när och hur mycket man vill jobba. Folk tyckte nog jag var tokig som gick och jobbade en vecka efter han var född men Tommy var ju hemma och det var ganska skönt att komma in i rutiner direkt. Jag gick bara hemma och oroade mig för att det skulle hända en massa saker med Edvin så jag behövde komma ut och tänka på annat.
Nu har vi kommit in bra i rutiner och jag har slutat oroa mig och ser ju att han faktiskt andas hela natten ( jag tror det är ett första barnet syndrom att man knappt vågar sova själv). Han fyller snart fyra månader och får börja med smak portioner. Jag har redan införskaffat några smaker och längtar att få provge honom.  Nu ska jag sluta skriva för jag vet själv att när jag läser någons blogg som är för lång så blir det ofta tjatit, så hej då .

Jag  övar på att krypa


Alltid lika glad på morgonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0